FULL 4D Result: TOTO, STC, Lotto 88, etc.

Thursday 27 February 2014

Bekas pemain Manchester United Quinton Fortune ingin sertai Sarawak



BEGINI CARANYA: Fortune menunjukkan teknik yang betul untuk melakukan sepakan semasa mengendalikan klinik bola sepak di Padang Jubilee semalam.



Bekas pemain tengah United itu diterbangkan khas untuk kendali klinik bola sepak


KUCHING: Bekas pemain tengah Manchester United Quinton Fortune tidak me­nolak kemungkinan akan menyertai Sarawak jika diberi peluang oleh skuad tersebut.


Beliau yang diterbangkan khas oleh Yayasan Rakyat 1Malaysia (YR1M) ke sini bagi mengadakan klinik bola sepak bertempat di Padang Jubilee semalam berkata ia satu penghormatan buat dir­inya jika dapat beraksi dalam Liga Malaysia.


“Sudah tentu saya mahu menyertai pasukan Sarawak jika diberi peluang,” menurut pemain berusia 36 tahun dari Afrika Selatan itu.


Fortune yang menyertai Manchester United pada 1999-2006 turut merakamkan terima kasih kepada Mamee dan YR1M di atas kesudian menjemput beliau untuk mengadakan klinik di sini.


Katanya, Sarawak mem­punyai ramai pemain bola sepak yang berbakat dan berpotensi untuk pergi den­gan lebih jauh.


“Saya harap, klinik ringkas ini sedikit sebanyak dapat memberi mereka inpirasi serta motivasi untuk menjadi seorang pemain bola sepak yang berjaya di masa akan datang.


“Cuma saya harap pemain terus fokus dan komited dalam latihan jika mahu terus berkembang dalam sukan bola sepak. Paling penting, pemain harus berusaha memperbaiki kelemahan dan meningkatkan kemahiran dari masa ke se­masa,” katanya.


Menurutnya, fokus uta­manya kini adalah untuk mendapatkan lesen kejuru­latihan bagi membolehkannya menjadi jurulatih sepenuh masa.


Seramai 60 pemain bola sepak remaja berusia dalam lingkungan 16-19 tahun menyertai klinik selama sehari anjuran YR1M semalam.


Pemain yang turut serta dipilih dari empat kelab bola sepak tempatan iaitu First Touch Soccer Development (FTSD), Kelab Bola Sepak Kickalob, Kelab Bola Sepak Bintang dan Sekolah Sukan SMK Tabuan Jaya.


Klinik tersebut diken­dalikan oleh empat jurulatih FTSD termasuk Fortune sendiri.


Meskipun ringkas, pemain berpeluang mempelajari ban­yak teknik serta tips berguna dari Fortune.


Fortune akan berlepas ke Kuala Lumpur hari ini di mana beliau turut men­gadakan klinik sama di sana.


Selain, beliau juga akan menyertai bekas pemain ke­bangsaan pada perlawanan persahabatan menentang Mymanutd FC pada 2 Mac depan.


Hadir sama ADUN Semop Abdullah Saidol, ADUN Saribas Mohammad Razi Sitam, Ahli Majlis Penasi­hat YR1M Sarawak Irwan Zulkarnain Hasbie dan Ketua PemudaPergerakanPemu­daPBBSatokIskandar Sharkawi.







Syndicated via Hazell S.Passol Sports Feed

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites