FULL 4D Result: TOTO, STC, Lotto 88, etc.

Monday 25 November 2013

KBK terima geran kerajaan sebanyak RM15,000



WAKIL: Silang berucap mewakili Mawan.



SARATOK: Kelab Bolasepak Krian (KBK) baru-baru ini menerima geran kerajaan sebanyak RM15,000 sebagai insentif untuk menganjurkan lebih banyak kejohanan bola sepak yang lebih baik untuk belia tempatan di sini pada masa depan.


Menteri Pembangunan Sosial Tan Sri William Mawan Ikom yang juga Ahli Parlimen Saratok turut menasihatkan kelab itu supaya bekerjasama dengan majlis tempatan dan agensi kerajaan serta jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung (JKKK) untuk menganjurkan program dengan lancar.


Beliau turut menggesa para pemain supaya bermain secara adil dan menggilap kemahiran masing-masing.


“Orang ramai berminat untuk melihat individu yang memiliki kemahiran tinggi dengan taktik terkini selain mempamerkan kerja berpasukan yang baik terutamanya dalam serangan dan pertahanan pasukan masing-masing,” katanya.


Beliau menyatakan demikian menerusi teks ucapannya yang dibacakan oleh Ketua Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) Saratok Dom Silang pada majlis penutupan kejohanan Piala Pemuda SPDP baru-baru ini.


Hadir sama ialah Pemanca Edward Gilla Baul, Ketua Pemuda SPDP Krian James Jimbun dan Ketua Pemuda SPDP Ulu Sebetan Andol Maga selain kaunselor seperti TR Uju Empat, TR Amit Gelanyang, TR Ayum Kinyih dan TR Jemat Unding serta ketua KBK Fadreen Jingan, yang juga pengerusi penganjur bersama majlis.


Sebanyak 21 pasukan menyertai kejohanan pada tahun ini yang berkesudahan dengan Aaz Project selaku juara selepas menewaskan BYC menerusi penentuan tendangan penalti dengan jaringan 5-4.


Juara membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM450 manakala BYC menerima RM300.


Tempat ketiga diduduki oleh pasukan Skyline dan membawa pulang wang tunai RM200.







Syndicated via Hazell S.Passol Sports Feed

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites